Na Kypru letní sezóna zdaleka nekončí, ale přesto mohou být spokojeni. Poslední čísla hovoří jasně. Příjmy z turismu stouply jen za červenec o18,8% a zatímco u nás již vítáme „babí léto“, na Kypru je léto v plném proudu a s ním i tradiční kulturní akce.
Za první pololetí se předpokládá celkový nárůst o 17,5% s příjmy v částce 951,4 milionů oproti srovnatelnému období 2010, kdy příjem z turismu byl 809,4 milionů Eur. Hotely byly v létě obsazeny téměř na 100%, vedli návštěvníci z Velké Británie a na druhém místě se umístili Rusové. Dobrou zprávou je, že turisté již nevyhledávají jen přímořská letoviska, ale i dovolenou v horách. Na dobrých výsledcích se podepsaly tři hlavní faktory. Podstatný nárůst – jen v červenci 62% -zájmu z Ruska, oproti červenci 2010, ekonomická krize, protože se zvýšil počet domácích turistů a nestabilita na Středním východě.
Kulturní podzim nejen pro baby
Festival Kypria, organizovaný ministerstvem školství a kultury patří k nejvýznamnějším událostem celého roku. Probíhá celý měsíc ve všech kyperských městech a letos představí 11 mimořádných hudebních a divadelních představení – jmenujme alespoň Johna Malkoviche, kterého Praha viděla v rámci Pražského jara, vystoupení pražského komorního orchstru Quattro, představení Shakespearova Otella, díla, které se celé odehrává na Kypru, či představení řeckého Národního divadla.
Nikosie bude hostit další hudební událost – 3. mezinárodní festival moderní hudby, který představí moderní klasiku v alternativních prostorách Shoe Factory a Olive Grove.
A do třetice- v Larnace se koná 6. středomořský folklórní festival, na němž vystoupí na dvacet souborů z celého Středomoří.
Září je ovšem na Kypru také vinobraní a festival vína. Jeho centrem je Limassol a jeho městský park, který bůh Dionysos každoročně mění v desetidenní slavnost vína, jídla a dobré zábavy. Dobré víno však ochutnáte na Kypru všude a zvlášť v době vinobraní, kdy se otvírají i vesnické sklípky například ve Vasa či Arsosu.
Kyperská organizace cestovního ruchu je polovládní organizací, zodpovědnou za rozvoj turismu a marketing kyperského národního turistického produktu. Zázemí kvalitní infrastruktury pro dovolenkovou turistiku a třicetiletá zkušenost v oblasti obchodní turistiky umožňuje Kyperské organizaci cestovního ruchu zařadit turistiku speciálních zájmů do svých priorit. To je v souladu se Strategií rozvoje turistiky do roku 2010. V rámci dosažení tohoto cíle , organizace aktivně prezentuje Kypr a participuje na speciálních akcích po celém světě.