Doručování květin má u nás čím dál více příznivců a kytice poslané k narozeninám, svátku nebo jako poděkování dělají svým příjemcům radost stále častěji. Na český trh nově vstupuje největší světová doručovací služba květin Fleurop, jejíž prioritou je nejen čerstvost a kvalita květin, ale především fakt, že kytice budou vytvářet ti nejlepší floristé ze všech koutů České republiky, aby květiny co nejméně cestovaly.

doručování květin
Cestovat by neměly květiny, ale jen jejich objednávky. Foto: www.fleurop.cz

Čerstvost a kvalita, to jsou dvě věci, které jsou dnes pro doručovací květinové služby zcela zásadní. „My toho dosahujeme tím, že dodáváme objednávky floristům, kteří jsou co nejblíže adresátovi květinového daru. Do naší sítě pečlivě vybíráme ty nejlepší floristy z celé České republiky – floristická studia, květinové ateliéry, úspěšná místní květinářství. Spolupracujeme s takovými floristy, pro které je jejich práce vášní, sledují trendy a mají chuť se neustále rozvíjet. Ono se totiž jedná o docela obtížné řemeslo, což málokdo tuší, protože navenek je vidět v květinářství krásné vonící květinové aranžmá. Jenže aby taková kytice vznikla, je mimo jiné třeba velmi brzy vstávat a jet pro čerstvé květiny, náležitě o ně pečovat, samozřejmě reagovat na sezónnost, svátky i tradice,“ říká Jitka Mandysová ze společnosti www.Fleurop.cz, jež se zaměřuje na on-line prodej kytic.

Nápadité kytice od českých floristů

doručování květin Fleurop.cz
Kytice jsou zhotovené podle aktuálních trendů. Foto: www.fleurop.cz

Moderní kytice vázané těmi nejlepšími českými floristy mají jedno společné – vždy jsou originální a nápadité. Nejde totiž jen o květiny samotné, ale i o způsob, jakým jsou prezentovány: Co byste třeba řekli na dřevěná polínka, jež slouží jako podstavce?

Jarmila Pejpalová, Pavel Hruška, Růžena Bubeníčková a další známí floristé nejenže vytváření krásná aranžmá, ale také jsou držiteli mnoha ocenění ve floristických soutěží a mají zpravidla za sebou praxi v zahraničí. „Sortiment kytic pro český trh odborníci navrhli tak, aby byl blízký české povaze – nebyl tedy převzat od německých kolegů, jak tomu bylo v mnoha jiných zemích. Vazby kytic prezentované v e-shopu a zhotovené podle aktuálních trendů floristiky vytvořily přední české floristky Lucie Kulmanová a Daniela Sedliská,“ upozorňuje Jitka Mandysová s tím, že sortiment se bude neustále vyvíjet v sezónních kolekcích pro jednotlivá roční období.

Chceme podpořit regionální živnostníky

Květinová doručovací služba Fleurop nyní buduje svoji síť v Praze, Brně, v krajských městech a postupně ji bude stále více rozšiřovat. „Chceme podporovat živnostníky a malé rodinné firmy, aby se znovu staly nedílnou součástí čilého obchodního ruchu měst a obcí, což se pod náporem nadnárodních řetězců a různých super a hypermarketů bohužel poněkud vytrácí. Fungujeme globálně, myslíme lokálně. Partnery prezentujeme na našem webu a chceme, aby příjemce kytice vždy věděl, že ji uvázal konkrétní člověk „ze sousedství“, z jejich obce či města,“ poukazuje Petr Tilšer z www.Fleurop.cz na hlavní myšlenku společnosti Fleurop, která chce v Česku zároveň podporovat floristiku jako řemeslo a motivovat mladé lidi, kteří studují tento obor.

 

Kytky v číslech

„Cestovat by neměly květiny, ale jen jejich objednávky – k profesionálním floristům, kteří jsou co nejblíže adresátovi,“ tuto – v květinovém byznysu – revoluční myšlenku vyslovil v roce 1908 Max Hübner, slavný berlínský florista, který založil společnost Fleurop. Ta je dnes největší doručovací květinovou službou na světě. Každoročně doručí přes 25 milionů květinových objednávek prostřednictvím 50 000 partnerských floristů a má zastoupení ve více než 150 zemích, nově i v České republice, kde spojuje ty nejlepší české floristy.

Více na www.fleurop.cz

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*