Na co mají nárok klienti zkrachovalé cestovní kanceláře? Svou činnost ukončila letos již třetí cestovní kancelář – CK Parkam holidays!

Foto: www.dreamstime.com

„CK Parkam Holidays je členem naší Asociace a patřila mezi menší CK, která ročně odbavila kolem 3 tis. českých turistů,“ řekl Tomio Okamura, viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.
A na co mají právo a jak mají postupovat stovky jejích klientů, kteří jsou buď na zájezdech v zahraničí nebo ještě neodletěli a mají zakoupené zájezdy?

 

1) klienti, které zastihl krach CK na jejich pobytu v zahraničí
„Doporučuji, aby klienti ihned telefonicky kontaktovali pojišťovnu, u které je dotčená CK pojištěna proti úpadku. Kontakt na příslušnou pojišťovnu je součástí cestovní smlouvy, není ho tedy potřeba složitě hledat,“ doporučuje Tomio Okamura. Pojišťovna má ze zákona povinnost se kontinuálně postarat o klienty v zahraničí a repatriovat je na náklady pojišťovny zpět do ČR.
Pojišťovna však nemá povinnost dokončit pobyty klientů dle cestovní smlouvy. Klient má tak nárok uplatnit u pojišťovny úhradu částky za nerealizovanou část zájezdu. Tato částka bude klientovi vyplacena ve lhůtě do 6 měsíců.

2) klienti, kteří mají zakoupené zájezdy a ještě na ně z ČR neodjeli či neodletěli 
Klienti by měli ihned telefonicky kontaktovali pojišťovnu, u které je dotčená CK pojištěna proti úpadku. Pojišťovna následně vyplatí klientům ve lhůtě do 6 měsíců peníze za zaplacené zájezdy.

V České republice je v současnosti 1420 cestovních kanceláří, které za loňský rok prodaly 2,225 mil. zájezdů.
  
Zdroj AČCKA, více na www.accka.cz

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*