Máte možnost vzít si dovolenou ze dne na den? Máte rádi neplánovaná rozhodnutí a navíc vám nevadí pořídit plnou hodnotu za lepší cenu? Pak jistě rádi využijete možnosti vyrazit na tzv. Last minute. Ale víte jak si v takové nabídce vybrat?
„Doporučujeme klientům, aby se informovali o všech důležitých náležitostech své dovolené, třeba i jak daleko to budou mít na pláž. Hotel přímo u moře totiž může znamenat i kilometrovou cestu za koupáním,“ říká Tatiana Poláková, Neckermann Cestovní kancelář. Lepší přehled si uděláte i po přečtení jednoduchého „slovníčku“, který jsme pro vás s Neckermann CK připravili.
Co je Last minute, Super last minute a další nabídky?
Pro nákup na poslední chvíli je používáno více termínů. Zavedené jsou tyto pojmy:
Last minute nebo Last moment, což znamená nabídku zájezdu na poslední chvíli, zhruba dva až šest týdnů před odletem.
Super last minute je termín používaný pro nabídku zájezdů jeden až sedm dnů před odletem.
Buy and fly je nabídka zájezdů s odletem většinou tentýž den. Takový zájezd vyberete a koupíte až přímo před odletem na letišti.
Další pojmy spojené s last minute jsou většinou individuální názvy jednotlivých cestovních kanceláří pro některé z výše uvedených produktů.
Konečná cena
„Cena je klíčový aspekt při výběru last minute zájezdů. Sleva z původní ceny může být výrazná, ale nenechte se zlákat koupí výhodné dovolené bez řádného posouzení nabídky,“ upozorňuje Tatiana Poláková, Neckermann CK. Jsou v zájezdu zahrnuté všechny náklady, jako je nutnost dálničních známek při cestování vlastní dopravou? Informujte se také na aktuální ceny paliva v daných zemích. Nezapomínejte si také k ceně přičíst odpovídající zdravotní pojištění a případné povinné či nutné očkování.
Poloha hotelu / umístění hotelu
Pečlivě se vyptejte na detaily umístění hotelu. Informace „hotel se nachází přímo u moře“ může znamenat, že sice leží přímo u moře, ale není u něj žádná pláž, pouze skalnatý útes. Pod popisem „s krásným panoramatickým výhledem“ se pravděpodobně skrývá ubytování umístěné vysoko na kopci. Je-li hotel v letovisku „s bohatými možnostmi zábavy“ nebo „s centrální polohou“, pak očekávejte rušnou oblast, kde to celou noc žije. Naopak „rychle se rozvíjející letovisko“ může být krycím názvem pro oblast s rozestavěnými hotely, kde je dosud nedostatečně vybudovaná infrastruktura.
Umístnění pokoje, výhled na moře
Pokud je pro vás důležitý výhled na západ slunce nad mořem přímo z pokoje, pak si ověřte, že vaše okno skutečně povede tím správným směrem. Informace „na straně k moři“ nezaručuje, že na azurové vlny zaručeně uvidíte. Mezi hotelem a mořem se mohou nacházet jiné budovy nebo stromy. „Boční výhled na moře“ neznamená, že se postavíte na balkón a uvidíte pláž jako na dlani. Často se kvůli idylickému pohledu na hladinu musíte z balkónu vyklonit. U výhledu do krajiny neočekávejte vždy jenom krásné louky a lesy. Krajinou se rozumí také třeba silnice nebo stavba.
Popis pokoje
„Účelně zařízené pokoje“ jsou zpravidla místnosti skromně vybavené. „Přátelsky zařízené pokoje“ disponují obvykle stejným vybavením jako účelně zařízené, ale v hezčích barvách.
Délka zájezdu
Dobře se informujte o reálné délce pobytu. Informace o počtu strávených dní může být zavádějící a může znamenat přílet před půlnocí a odlet po půlnoci, což na první pohled prodlouží pobyt o dva dny. První a poslední den však strávíte čekáním v recepci. Proto se raději orientujte podle počtu nocí. První a poslední den je zpravidla určený na dopravu, klienti mají nárok na pokoje až od 14:00 a poslední den musí pokoje do 12:00 opustit.
Doprava
Pečlivě prostudujte, co všechno zahrnuje cena za dopravu. Důležité je, zda je u letecké dopravy v ceně započítán i transfer z letiště a na letiště. Dobré je ujasnit si i délku letu – zda se jedná o přímé spojení nebo let s mezipřistáním, který nakonec trvá dvakrát déle. „Přímý let“ nemusí vždy znamenat, že letadlo letí rovnou z bodu A do bodu B. Může mít mezipřistání při němž vy nemusíte z letadla vystoupit.
Tři dobré rady na závěr
- Nechte si předložit řádný certifikát o pojištění proti úpadku, čímž minimalizujete případné nepříjemné překvapení. Každá CK by tuto informaci měla mít také na internetu.
- Pečlivě si prostudujte cestovní smlouvu (obsahuje mj. označení CK, místo pobytu, druh dopravy, vzdálenost hotelu od pláže, druh pokoje) a seznamte se s obchodními podmínkami.
- „Prověřte si reference CK, destinace a dispozice hotelu na internetových diskusních fórech. Tento fenomén získává stále větší oblibu a lidé živě sdílejí své zkušenosti s jednotlivými hotely, službami i společnostmi,“ radí Tatiana Poláková, Neckermann CK.
Více na www.ckneckermann.cz